Relacje z mediami sa istotnym elementem kształtującym wizerunek firmy.
Nasze szkolenie jest skierowane dla osób, które chcą nauczyć się, jak
współdziałać z mediami w celu tworzenia i utrzymywania właściwego
wizerunku. Warsztaty skierowane są zarówno do osób bezpośrednio
zajmujących się współpracą z mediami - rzeczników prasowych, sekretarek,
asystentek, jak i do ich przełożonych.
Szkolenie umożliwia poznanie podstawowych zasad działania mediów,
wypracowanie właściwych nawyków potrzebnych w rozmowie z dziennikarzami,
zrozumienie zasad, którymi kierują się media podczas tworzenia programów
informacyjnych.
|
1. Kanały przekazu informacji w mediach
2. Zasady udzielania krótkich wypowiedzi medialnych
* Budowa programów newsowych i ogólne zasady funkcjonowania redakcji.
* Jak wypowiadać się do newsa?
* „To się wytnie”- czyli zupełna nieznajomość zasad udzielania
krótkich wypowiedzi.
* Jak uniknąć manipulacji.
* Jak dobrze wypaść w reportażu.
* Programy studyjne- czego należy się spodziewać.
* Budowa newsa – w jakim miejscu możemy spodziewać się naszej
wypowiedzi.
* Zasady udziału w programach studyjnych
* Kryptoreklama a sposoby a legalne zaistnienie w mediach
3. Przygotowanie do wywiadu
* Elementy prawa prasowego – czyli kiedy możemy odmówić
dziennikarzowi wypowiedzi, a kiedy się to nie opłaca
* W jakich przypadkach żądać autoryzacji wywiadu lub wypowiedzi
* Prawo do ochrony wizerunku i prywatności
* Media elektroniczne, a ich zastosowanie w firmach i instytucjach.
* Materiały promocyjne dla firm i mediów – zbytek czy konieczność?
4. Jak udzielać wywiadu?
* co w rozmowie poprzedzającej zapytać dziennikarza
* czego unikać w rozmowie wstępnej by dobrze przygotować pole do
wywiadu
* Rodzaje ujęć stosowanych w wywiadach
5. Niewygodne pytania – jak sobie radzić?
* Reagowanie w sytuacjach kryzysowych – udzielać, czy odmawiać
wypowiedz
* Jakich reakcji ze strony mediów należy oczekiwać i jak się z nimi
zmierzyć
* Dziennikarz: sprzymierzeniec, czy zadeklarowany wróg- wszystko
zależy od nas.
6. Wypowiedzi do kamery
* Kogo „lubi” kamera i jak się dać „polubić” kamerze?
* Jak zdobyć zaufanie kamery i widzów.
7. Komunikacja pozawerbalna
* Body Language, czyli jak się zachowywać przed kamerą, by widz nas
słuchał, a nie skupiał się na tym co robimy
8. Jak ubrać się do telewizji
* Kolory telewizyjne i te których należy unikać
* Ekstrawagancja w wyglądzie – czy są tacy którym nie przeszkadza?
* Okulary, ozdoby- potrzebne czy nie
* Charakteryzacja- podstawowe zasady makijażu telewizyjnego
* Tło jako sposób na przekazanie dodatkowych informacji.
9. Kryptoreklama a sposoby na legalne zaistnienie w mediach
|