Nr szkolenia: 2000 |
Zakres tematyczny: PR |
Termin: 2013-05-25 - 2013-05-26
|
    Prowadzący: |
|
 | JAROSŁAW KUCHARSKI -
Trener i wykładowca akademicki. Prowadzi szkolenia z komunikacji,
przywództwa, negocjacji i CSR oraz etyki biznesu. Prowadzi szkolenia w
języku polskim i angielskim. Autor podręcznika: „Przywództwo dla młodych
liderów związkowych”. Pracuje w Akademii Ignatianum w Krakowie.
|
    Cel szkolenia:
|
Szkolenie będą przeprowadzane w oparciu o cykl Kolba
(doświadczenie-obserwacja-tworzenie teorii-sprawdzanie w praktyce), stąd
niemożliwością jest wyróżnić część wykładową od części warsztatowej.
Program bazuje na założeniu, że uczestnicy doświadczają w warunkach
szkoleniowych określonych sytuacji i na ich podstawie, razem z trenerem,
poszukują jak najlepszych rozwiązań dla problemów związanych z pracą.
Typowy wykład pojawia się wy sytuacjach, gdy konieczne jest wprowadzenie
nowych pojęć lub określenie ram teoretycznych do sytuacji przeżytych
przez uczestników. Metody, na których bazuje trening interaktywny to
studia przypadków, odgrywanie ról, symulacje, praca w małych grupach,
dyskusje grupowe. Dzięki takim metodom, uczestnicy są w stanie
wypracować własne rozwiązania w oparciu o doznane przeżycia, poczynione
obserwacje i dostarczoną teorię. Procentowa zwartość typowych wykładów w
stosunku do całości czasu trwania szkolenia nie powinna przekroczyć 25 %
czasu.
|
    Program szkolenia:
|
1. Strategia PR marki.
-
Co to jest PR?
-
PR marki a PR produktu,
Podstawy strategii PR Ten fragment szkolenia pozwoli na uporządkowanie
pojęć dotyczących PR i jego obszarów oraz narzędzi. Następnie uczestnicy
zostaną poproszeni o opracowanie wstępnej strategii PR swojej firmy.
2. Prezentacja kadry zarządzającej jako element budowy wizerunku
organizacji.
-
Jestem twarzą firmy! – jak mnie widzą, tak nas piszą
-
PR wewnętrzny i zewnętrzny.
-
Rola PR w motywacji i postrzeganiu organizacji przez interesariuszy
Uczestnicy zostaną uczuleni na znaczenie ich sposobu bycia, zachowania i
komunikacji dla postrzegania ich firmy przez interesariuszy wewnętrznych
i zewnętrznych. Zostaną wskazane relacje pomiędzy sposobami zachowania i
komunikacji a wizerunkiem kreowanym, nawet mimowolnie, przez pracowników
firmy.
3. Zasady współpracy z mediami i formułowanie przekazu
korzystnego dla organizacji.
-
Rola i znaczenie mediów w PR
-
Rola rzecznika prasowego
Wypracowanie zasad kontaktów z mediami Uczestnicy poznają sposób
działania mediów, przedstawione zostanie, ile dziennikarz użyje z ich
wypowiedzi. Istotnym elementem tego fragmentu będzie opracowanie zrębu
zasad dotyczących kontaktów z mediami.
4. Komunikacja i PR w Internecie.
-
Znaczenie i niezbędne elementy strony internetowej.
-
Moja firma w mediach społecznościowych.
-
PR partyzancki.
-
Szanse i zagrożenia związane z internetem
Uczestnicy poznają podstawowe zasady komunikacji on-line, prześledzą
główne błędy takiej komunikacji. Wskazane zostaną metody używania mediów
społecznościowych w komunikacji. W nawiązaniu do punktu 11
przeanalizowane zostaną zasady reakcji na nieprzychylne treści w sieci.
5. Zasady rzetelnej komunikacji i dobrych relacji z mediami.
-
Prawda a PR
-
Rola dziennikarzy w PR
-
Jak nawiązać i podtrzymywać dobre relacje z mediami?
Uczestnicy dowiedzą się jak działają media, co jest dla nich atrakcyjne
i jak można pozyskać ich uwagę z korzyścią dla własnej firmy. Wskazane
zostaną zadania konieczne do wykonania przed nawiązaniem kontaktu z
dziennikarzami oraz przekazane wskazówki, jak utrzymywać dobre kontakty.
6. Rzecznik prasowy i PR-owiec we współpracy z mediami.
-
Rola i zadania rzecznika prasowego.
-
Rola i zadania specjalisty ds.PR
-
Wzorowa współpraca w rzecznikiem prasowym i specjalistą ds. PR
Uczestnicy zostaną poproszeni o wypracowanie zasad współpracy z
rzecznikiem prasowym i specjalistą ds. PR w oparciu o przedstawione im
zadania, zakres obowiązków i sposób pracy. Dzięki temu nastąpi
zwiększenie efektywności komunikacji pomiędzy rzecznikiem prasowym i
PR-owcem a uczestnikami szkolenia.
7. Events PR.
-
Zasady obecności na targach.
-
Zasady organizowania eventów.
-
Mierzenie efektywności działań.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą, się jak sprawdzać, czy obecność na
targach i organizacji eventów jest efektywna z punktu widzenia PR.
Dzięki temu będą mogli pełnić funkcje doradcze i organizacyjne w
przypadku wymienionych działań PR.
8. Budowanie relacji ze społecznością lokalną.
-
Identyfikacja interesariuszy zewnętrznych.
-
Narzędzia pracy ze społecznością lokalną.
-
Korzyści i zagrożenia ze strony społeczności lokalnej
Współpraca ze społecznością lokalną jest istotnym elementem PR, dlatego
uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób identyfikować jej
interesy i proponować ich zaspokojenie. Ponadto poznają swoją rolę w
łagodzeniu potencjalnych napięć pomiędzy organizacją a społecznością
lokalną, na podstawie szeregu studiów przypadku.
9. Lobbing i public affairs.
-
Zasady prawne lobbingu w Polsce.
-
Korzyści i zagrożenia związane z lobbyingiem
-
Kiedy lobbing jest skutecznym narzędziem?.
Uczestnicy szkolenia poznają podstawowe zasady dotyczące lobbyingu i
działań public affairs. Dzięki temu będą mogli decydować o planowaniu i
rozpoczęciu tego typu działań oraz określić ich efektywność.
10. Społeczna odpowiedzialność biznesu.
-
Podstawowe zasady SOB.
-
SOB w działalności firmy.
-
Standardy zarządzania według SOB
-
Szczegółowe problemy SOB: prawa pracowników prawa studentów, ekologia,
interesariusze zewnętrzni.
-
Znaczenie zasad etyki dla pracowników.
Uczestnicy szkolenia poznają podstawowe zasady działań z zakresu SOB i
metody ich komunikacji. Ich uwaga zostanie zwrócona także na ryzyko
związane z udawaniem działań SOB. Uczestnicy zostaną poproszeni o
wypracowanie podstaw Kodeksu Etyki pracownika konkretnej firmy.
11. Public Relations kryzysowe.
-
Zasady zarzadzania kryzysowego.
-
Zasady komunikacji kryzysowej.
-
Przygotowanie do kryzysu.
Uczestnicy poznają podstawowe zasady i przećwiczą zarządzanie PR w
kryzysie. Dzięki temu będą mogli wypracować właściwe zasady dla swojej
firmy. Zostaną także uwrażliwieni na konieczność przeprowadzania
symulacji zarządzania kryzysowego przed wystąpieniem realnych kryzysów.
|
    Miejsce szkolenia:
|
 DOWOLNE , WSKAZANE PRZEZ ZLECENIODAWCĘ
|
    Dodatkowe informacje organizacyjne:
|
Kontakt:
Anvix Sp. z o.o.
szkolenia@anvix.pl
tel. (12) 423 00 75
|
|