Nr szkolenia: 28011/19/I |
Zakres tematyczny: PRAWO HANDLOWE |
Termin: 2019-03-06 - 2019-03-08
|
    Prowadzący: |
|
| EDYTA JANIA-KWIATKOWSKA -
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie,
absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych krakowskich kancelariach
oraz jako prawnik w spółkach deweloperskich. Od początku jej praktyka
zawodowa koncentrowała się na obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych,
w szczególności spółek w ramach grup kapitałowych z branży
deweloperskiej oraz branż produkcyjnych. Główne obszary jej
specjalizacji to prawo gospodarcze, prawo korporacyjne, prawo cywilne
oraz prawo własności intelektualnej. Posiada praktyczne doświadczenie w
prowadzeniu zgromadzeń organów spółki oraz stowarzyszeń.
|
    Cel szkolenia:
|
Szkolenie ma na celu wzmocnienie kompetencji prawnych, niezbędnych w
codziennej pracy uczestników. Tematyka szkolenia podzielona została na
dwa obszary: relację z podmiotami zewnętrznymi oraz kompetencje
wewnątrzorganizacyjne. W ramach tematyki poświęconej relacji z
kontrahentami uczestnicy dowiedzą się, m.in. na co zwracać szczególną
uwagę przy zawieraniu umów, w jaki sposób weryfikować kontrahentów,
jakie obowiązki prawne ciążą na spółce w korespondencji z innymi
podmiotami. Z kolei tematyka korporacyjna stanowi kompendium wiedzy w
zakresie funkcjonowania spółki oraz poprawnego sporządzania dokumentów
korporacyjnych.
Tematy poruszane na szkoleniu wsparte zostaną praktycznymi przykładami,
analizą najczęściej pojawiających się problemów, a także warsztatem przy
wykorzystaniu konkretnych dokumentów.
Adresaci:
-
asystenci Zarządu/ Rad Nadzorczych;
-
osoby prowadzące biuro Zarządu/ Rady Nadzorczej;
-
osoby koordynujące pracę Zarządu/Rady Nadzorczej;
-
specjaliści ds. organizacyjno-administracyjnych.
|
    Program szkolenia:
|
I. Relacja z kontrahentami spółki.
1. Podmioty stosunków gospodarczych - na co zwrócić uwagę zawierając
umowę?
-
Czym jest czynność prawna?
-
Jakie są formy prowadzenia działalności w Polsce i jakie to ma
znaczenie?
-
Reprezentacja, pełnomocnictwo, prokura - konsekwencje prawne.
-
Jakich dokumentów wymagać od kontrahenta przy zawieraniu umowy?
2. Przedmiot czynności prawnych - kluczowe elementy umowy.
-
W jaki sposób czytać i analizować umowę?
-
Jakie znaczenie ma forma umowy?
-
Pięć kluczowych elementów każdej umowy.
3. Ocena kontrahenta - jak interpretować dane zawarte w publicznych
rejestrach?
-
Podstawowe dane dotyczące kontrahentów.
-
Jakie informacje można odczytać z KRS i CEIDG oraz jakie mają
znaczenie?
4. Miejsce pozyskiwania informacji nt. przedsiębiorców.
-
W jaki sposób zweryfikować kontrahenta?
-
Gdzie szukać informacji odnośnie kontrahenta?
5. Obowiązki informacyjne spółek - jakie dane i gdzie należy publikować?
II. Wsparcie korporacyjne
1. Organy w spółkach kapitałowych - problematyka zarządu, rad
nadzorczych oraz zgromadzenia wspólników/ walnego zgromadzenia.
-
Mandat i kadencja - w jaki sposób powoływani są członkowie organów,
konsekwencje niespełnienia wymagań.
-
Zakres kompetencji poszczególnych organów.
-
Uprawnienia kontrolne i informacyjne wspólników - jakich informacji
może żądać wspólnik?
2. Dokumenty korporacyjne - analiza oraz ich poprawna redakcja.
a. Umowa spółki/ statut.
-
Jakie zapisy w umowie spółki/ statucie są istotne pod kątem
funkcjonowania spółki.
-
Jakie są prawne konsekwencje działania niezgodnie z umową spółki/
statutem.
b. Regulamin Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
-
Jak poprawnie skonstruować regulamin, aby uniknąć najczęściej
popełnianych błędów?
c. Zebranie Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
-
Protokołowanie uchwał podjętych przez Zarząd lub Radę Nadzorczą - jak
poprawnie sporządzić protokół oraz jakie elementy powinien zawierać?
d. Sprawozdanie Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
-
Kiedy należy sporządzić sprawozdanie Zarządu oraz Rady Nadzorczej,
jakie elementy powinno zawierać?
3. Obsługa Zgromadzenia Wspólników lub Walnego Zgromadzenia.
• Kiedy Zgromadzenie jest Zwyczajne, a kiedy Nadzwyczajne?
• W jaki sposób należy zwołać Zgromadzenie?
• Jak odbywa się Zgromadzenie - protokołowanie, podejmowanie uchwał.
• zgłoszenie zmian do KRS.
III. Problemy praktyczne - case study
a. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną spółce na podstawie
obowiązujących przepisów, z uwzględnieniem kodeksu spółek handlowych
oraz kodeksu pracy.
b. Przekroczenie uprawnień przy zawieraniu umowy - konsekwencje prawne.
c. Udostępnianie dokumentów spółki - przesłanki odmowy.
d. Jak analizować umowę - praca na dokumencie.
e. Jak zgłaszać zmiany w KRS - praca na dokumencie.
|
    Miejsce szkolenia:
|
 ZAKOPANE, HOTEL *** CZARNY POTOK
|
    Dodatkowe informacje o szkoleniu: |
CENY NETTO:
1250 PLN - udział w szkoleniu (bez noclegów), materiały pomocnicze, certyfikat, obiady, 1790 PLN - udział w szkoleniu, materiały pomocnicze, certyfikat, wyżywienie oraz nocleg w pokoju 2-osobowym, 1990 PLN - udział w szkoleniu, materiały pomocnicze, certyfikat, wyżywienie oraz nocleg w pokoju 1-osobowym,
|
    Dodatkowe informacje organizacyjne:
|
Zakwaterowanie:
od 06.03.2019 roku (od godz.14.00) do 08.03.2019 roku (do godz.11.00)
Wyżywienie:
od kolacji 06.03.2019 roku do obiadu 08.03.2019 roku.
Agenda szkolenia
06 marca 2019 roku
-
Przyjazd i zakwaterowanie gości,
-
19:00 - kolacja.
07 marca 2019 roku
-
08:00 - śniadanie,
-
10:00 – 14:00 - zajęcia, w trakcie przerwa kawowa,
-
14:00 – 15:00 - obiad w hotelowej restauracji,
-
15:00 - 17:00 - zajęcia, w trakcie przerwa kawowa,
-
19:00 - kolacja.
08 marca 2019 roku
-
08:00 - śniadanie,
-
09:00 - 14:00 - zajęcia, w trakcie przerwa kawowa,
-
14:00 - wydanie certyfikatów oraz zakończenie szkolenia,
-
14:00 - 15:00- obiad w hotelowej restauracji.
Cena szkolenia podana jest w kwotach netto, do której należy doliczyć
podatek VAT w wysokości 23%
Dla instytucji budżetowych i pozostałych firm, które do karty zgłoszenia
dołączą oświadczenie że szkolenie jest finansowane w ponad 70% z środków
publicznych oraz szkolenie ma na celu podniesienie kwalifikacji
zawodowych pracowników wystawiamy faktury VAT ze stawką zwolniony. W tym
wypadku cena netto = cenie brutto
|
|